šokolaadikook lumiste vaarikatega

 Olgu öeldud, et ma ei ole eriline šokolaadikookide austaja. Täna vaadates ühte oma vana kokaraamatut tundus mulle see idee aga vastupandamatult ahvatlev. Nii ma siis asusingi retsepti lugema. Ja siis tuli esimene takistus...retsepti koostises on või. Mida minul aga parasjagu kodus olemas ei olnud. Ok, otsustasin või asendada õliga. Olin munad , suhkru ja õli juba segamini seganud kui sain aru, et oleks pidanud sooja õli valama kohevasse muna segusse .... :) Nüüd sai siis selgeks, et ma pole suurem asi retsepti järgi küpsetaja. Kuna kõik oli juba niigi nässu läinud, võtsin ennast kokku ja tegin taigna nii nagu süda ütles ja mõistus õpetas. Ja kook tuli maitsev :) Mees arvas koguni, et see on parim kook ja täpselt meestele paras. Selline tummine, kergelt mõru, soe ja parajalt magus koos hapukas jääkülmade vaarikatega. Ideaalis lisaks mina sinna omalt poolt veel natukene vahukoort peale...ahhh, naiste värk ... ikka kreemine ja roosa ;)
Aga nüüd retseptist:

3 muna
2 dl suhkurt
1,5 dl õli
200 g tumedat šokolaadi
2,5 dl nisujahu
külmunud vaarikaid

Vahusta kergelt munad suhkruga. Lisa õli ja sega korralikult läbi. Sulata vesivannil šokolaad ( 150 g )ja jahuta korraks . Lisa sulatatud šokolaad ülejäänud tainale ja viimasena sega juurde jahu.
Määri ümar 24cm koogivorm õli või muu rasvainega ja küpseta tainast 250 kraadises ahjus ( alumises osas ) 10 minutit.
Ahjust välja võttes lase hetk jahtuda ning puista peale riivitud šokolaad ( 50 g ), mis sulab kuuma koogi peal kenasti ühtlaseks. Serveeri kooki kuumalt ja kaunista külmunud vaarikatega. Kõige viimasena puista peale tuhksuhkrut.


Kommentaare ei ole

Postita kommentaar